Artykuł sponsorowany

Badanie satysfakcji klientów w ofercie firmy SOMA

Badanie satysfakcji klientów w ofercie firmy SOMA

Pracownia Badań Społecznych i Marketingowych SOMA mieści się w Toruniu i działa na rynku od 2007 roku. Pomaga małym i dużym przedsiębiorstwom w doskonaleniu swoich usług poprzez opracowywanie szczegółowych analiz statystycznych dotyczących różnych obszarów marketingu. Jednym z częściej wykonywanych badań jest badanie satysfakcji klientów. Dlaczego jest ono tak ważne? Jakie korzyści może przynieść firmie?

Czym jest satysfakcja klientów i dlaczego warto ją badać?

Celem każdej firmy, niezależnie od profilu jej działalności, jest nieustanny i stabilny rozwój, który dla każdego przedsiębiorcy może oznaczać coś innego. Dla jednych będzie to zysk, dla drugich prestiż firmy, a jeszcze dla innych – wprowadzanie na rynek coraz to nowych, lepszych produktów. Żadnego z wymienionych wyżej celów nie da się osiągnąć bez satysfakcji klientów. To właśnie klient stoi na końcu każdego łańcucha sprzedażowego i to on, jako ostateczny odbiorca produktów/usług, decyduje, czy spełniają one jego oczekiwania i potrzeby. Niski stopień satysfakcji klienta z zakupionego towaru czy dostarczonej usługi spowoduje, że niechętnie skorzysta on z oferty danej firmy po raz kolejny. To z kolei przełoży się na niższy zysk tegoż przedsiębiorstwa i mniejsze zaufanie do marki. Pamiętajmy, że niezadowoleni klienci chętniej dzielą się swoimi negatywnymi opiniami z innymi (np. w Internecie), a to może mieć wpływ na decyzje zakupowe reszty konsumentów.

Jakich informacji dostarcza badanie satysfakcji klienta?

Badanie satysfakcji klientów jest narzędziem, po które coraz częściej sięgają światowej sławy koncerny i mniejsze, lokalne przedsiębiorstwa. W świecie biznesu istnieje bowiem prosta zasada – łatwiej jest zadowolić stałego klienta, niż pozyskać nowego. Pracownia Badań Społecznych i Marketingowych SOMA może się pochwalić wieloletnim doświadczeniem w badaniu satysfakcji klientów firm z różnych dziedzin przemysłu. Jednostka korzysta w tym celu z najnowszej metodologii, dopasowując techniki badań do indywidualnych potrzeb klienta. Jak informuje analityk z firmy SOMA:

„Najpopularniejszą metodą badania satysfakcji klientów jest ankieta CSAT, która doskonale obrazuje stosunek konsumenta do konkretnego produktu, usługi, transakcji czy marki. Metoda ta nie ma ściśle ustalonego wzorca, co pozwala badać zadowolenie klienta na różnych obszarach i dopasować charakter badania do rodzaju informacji, które chce uzyskać inwestor”.

Jakie czynniki mają wpływ na zadowolenie klienta? Bez wątpienia są to:

  • jakość oferowanych produktów/usług,

  • jakość obsługi,

  • szybkość realizacji zamówienia,

  • łatwy dostęp do pomocy konsultanta w przypadku wystąpienia problemów z towarem/usługą (chęć zwrotu, reklamacja).

Dzięki rzetelnie przeprowadzonemu badaniu satysfakcji klienta przedsiębiorca jest w stanie zidentyfikować przyczynę ewentualnego niezadowolenia konsumentów i wdrożyć działania, które pomogą ją usunąć. Warto wybrać do tego zadania ekspertów w swoich fachu. Pracownia Badań Społecznych i Marketingowych SOMA zaprasza do współpracy. Oferuje pełne wsparcie merytoryczne, personalizację narzędzi badawczych i drobiazgową interpretację wyników.

Opracowanie:
Toruń, Na Zapleczu 22B
tel. 511 979 227
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz